Senarai Blog Saya

Rabu, 30 Mac 2016

kesemua jenis-jenis 21 komik magis manis coklat 30.3.2016

jenis-jenis komik magis manis cokkat.
lama saya mecari matlumat komik MAGIS MANIS COKLAT ni.
saya terjumpa pula komik yang tiada di malaysia.
saya panggilnya komik misteri.
nama asal komik tu (sokora no mohou) .maksudnya coklat. kakao juga bermaksuk coklat.

okey saya akan susun 1 hingga ke bawah.

1. magis manis coklat
2. bitter sweet
3. creamy sugar
4. dark spice
5. evil essence
6. fruity flavor
7. guilty crunch
8. honey blood
9. ice shadow
10. jewel syrup
11. knocking eeg
12. love flake
13. melty night
14. nutty carniv (paling terbaru tiada gambar)

dan ini komik misteri↓↓↓↓

1. 2. 3. 4. 5. 6. 7.  tidak tahu maksudnya dan susah nak tulis dalam bahasa jepun jadi lihatlah gambar di bawah.

sumber dari book kinoguya tempat beli buku.
mahu lagi matlumat, lihatlah di laman blog utama.

28 ulasan:

  1. Saya memang suka sangat komik series ini tapi tak dapat cari volume 4 (T_T) . Sekurangnya ada sampai jilid 13 kat Popular bookstore berdekatan rumah saya. Cari online pun tak dapat beli.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya pula tak sangka ada vol. Lagi....saya ingat sampai nutty carnival je. Itu sebab mana2 kedai buku pun saya tak jumpa..Sedihnyaaaaa

      Padam
    2. kalau perasan, setiap jilid, huruf pertama tajuk akan mengikut alphabet. cuma yang pertama x de huruf "a" selepas itu b,c,d,e,f,g,h,i,j dll.

      Padam
    3. Saya pun suka tapi kalau nak baca ke lah pergi rumah abang saya ๐Ÿ˜”๐Ÿ˜”

      Padam
  2. Sya lma da x pegi popular sbb sibuk thn ni priksa spm..agak2 boleh beli mna ye klau x smpat no klua beli sendiri

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sy beli di MPH..kebetulan mmbr kerja situ, jd setiap kali msk kedai dia akan inform ๐Ÿ˜„

      Padam
    2. Sy beli di MPH..kebetulan mmbr kerja situ, jd setiap kali msk kedai dia akan inform ๐Ÿ˜„

      Padam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  4. Saya suka sangat baca buku MAGIS MANIS COKLAT sebab semua cerita-nya sangat menarik

    BalasPadam
  5. Boleh saya tahu di mana boleh beli buku MAGIS MANIS COKLAT ni? Saya cari di merata tempat tetapi tied a...:-(

    BalasPadam
  6. Knape di popular batu pahat xde dah 2 tahun saya jengah kat situ komik tu x muncul muncul popular bp mula x jual sejak jewel syrup punya ep

    BalasPadam
  7. Sy mmg suke gile dgn series buku ni.Smua dh ade cume tgh cri yg bru je skrg ni iaitu phantom decoration dgn queen candy.X thu bile akn di translate๐Ÿ˜ญ

    BalasPadam
  8. Yg bertulis tulisan jepun x sampai malaysia lg?

    BalasPadam
  9. Ada dh ....
    Yg buku bertulis jepun dh ada dh kat malaysia...
    Tapi mcm separuh jer

    BalasPadam
  10. Ni sumua list dri first sampai latest yg dah kluar kat malaysia

    V.01 - Chocolat no Mahou
    V.02 - Bittersweet
    V.03 - Creamy Sugar
    V.04 - Dark Spice
    V.05 - Evil Essence
    V.06 - Fruity Flavor
    V.07 - Guilty Crunch
    V.08 - Honey Blood
    V.09 - Ice Shadow
    V.10 - Jewel Syrup
    V.11 - Knocking Egg
    V.12 - Love Flake
    V.13 - Melty Night
    V.14 - Nutty Carnival
    V.15 - Odd Cake
    V.16 - Phantom Decoration
    V.17 - Queen Candy
    V.18 - Romantic Flambé
    V.19 - Salty Leaf
    V.20 - Tricky Beans

    V - Premium Collection
    V - Fanbook From H to

    BalasPadam
    Balasan
    1. susah nye nk cari komik v.13..yg lain sy dh ade..๐Ÿ˜ญ

      Padam
    2. Ni mmg latest ehh?...so far vol 21 xde lg kann??...

      Padam
  11. Saya pun suka gila buku ni tapi saya baru beli tiga je T-T

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya baru nk kumpul so nk tau buku ni ada 14 or 21? Ke ada lebih?

      Padam
    2. Hi...if saya nk jual komik saya awak nak x?

      Padam
    3. Nak.. Tapi saya nak yang love flake je sbb yang tu saya terhilangkan๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ

      Padam
    4. Nk,Kt mana awk jual?๐Ÿ˜…

      Padam
  12. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  13. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  14. Saya ada bnyk jilid. Dri dulu mmg suka komik ni. Kwn ii pun pinjam. Tpi bnyk dh hilang. Saya cuba cri balik dlm online shopping. Mmg susah nk jumpa, lgi ii jilid yg lama. ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ

    BalasPadam